Pakopa po pakopos: nuo susidomėjusio iki kliento

Pakopa po pakopos: nuo susidomėjusio iki kliento

Kalbant apie pardavimus, būtina aptarti pardavimų procesą. Teisingas šio proceso išdėstymas, beveik visada pardavimus padidina kelis kartus. Ir nors tai, ką šiame straipsnyje noriu aptarti, yra pardavimų pradžiamokslis, manau, kad ši tema viena iš aktualiausių smulkaus bei vidutinio verslo pardavimų praktikoje.

Mes visi esame įpratę prie įvairių reklamų, banerių ir skelbimų, kurie kviečia pirkti, užsisakyti, įsigyti ar kokiais kitokiais būdais iš karto tapti klientais. Prisipažinsiu, šis pardavimų būdas mane asmeniškai (neabejoju, kad taip pat ir daugelį iš jūsų) netgi atgraso nuo noro susipažinti su siūlančiąja kompanija.

Juk kiekviename iš mūsų yra užkoduotas noras priešintis tam, kas mums brukama per prievartą ar įkyriai siūloma. Juolab kad gyvename laikotarpiu, kai informacijos ir reklamos srautas pasiekiantis mus yra iš tiesų milžiniškas.

Pardavimų kultūra Lietuvoje

Didžioji dalis įmonių bei pardavėjų, kurie skuba įbrukti savo produktus, jau pirmo kontakto su klientu metu nėra nei blogi, nei kalti dėl tokio elgesio. Taip jau nutiko, kad Lietuvoje, verslo bei pardavimų kultūra pradėjo formuotis tik prieš keletą dešimtmečių. Tad, lyginant su vakarais, esame jauni verslininkai ir pardavėjai.

Todėl natūralu, kad daugelis pardavėjų tiesiog mėgdžioja esamus, dažnai netgi nevykusius pavyzdžius, nesusimąstydami, kokiam produktui, kokiam klientų segmentui ar kokiam pardavimų kanalui tai yra tinkama. Dažniausia viso to pasekmė – ištaškyti didelių įmonių pinigai reklamai, marketingui bei sugadintas įmonės ir produkto įvaizdis.

Pardavimas turi aiškią schemą ir struktūrą

Visų pirma svarbu suprasti, kad klientas pirmą kartą susidūręs su informacija apie jūsų produktą nepriima sprendimo jo įsigyti. Ir visai nesvarbu ar tas pirmas kontaktas yra reklama, straipsnis, ar šaltas skambutis. Tai viso labo tik pardavimo proceso dalis.

O jei tiksliau – pirmas kontaktas yra tik pirmoji pardavimo proceso pakopa. Būtent pakopa, nes norint klientą atvesti į galutinį pirkimo tašką, reikia sukurti tokią „kelionę“ iš pakopos į pakopą, kad klientas natūraliai ateitų iki sandorio.

Paimkime pavyzdį. Tarkim, jūs teikiate WEB kūrimo ir dizaino paslaugas. Sutikite, konkurencija šioje veikloje yra ne maža. Todėl vargu ar klientas vos pamatęs jūsų reklamą nedelsdamas norės užsisakyti jūsų paslaugas. Pabandykime išdėstyti šios paslaugos pardavimą pakopomis ir atvesti klientą į sandorį.

Pirmoji pakopa – reklama

Pasirinkime ADWORDS vaizdinę reklamą. Turite aiškiai suprasti šios pakopos žinutės tikslą – pakviesti galimą klientą į tolesnę pardavimo etapą. Šiuo atveju tai bus interneto svetainė, pristatanti jūsų veiklą.

Taigi žinutę reikia formuoti taip, kad galimas klientas joje rastų argumentų ir naudos apsilankyti jūsų interneto svetainėje. Efektyviausiai veikia trumpa žinutė, nusakanti jūsų paslaugos išskirtinę naudą, arba kviečianti ją gauti jūsų tinklapyje.

Antroji pakopa

Būtent nuo žinutės turinio ir argumentų priklauso ar jūsų galimas klientas atsidurs antroje pardavimo pakopoje – jūsų interneto svetainėje. Kadangi garantijos, kad jūsų tinklapio lankytojas iš karto užsisakys jūsų paslaugas nėra, antrosios pakopos tikslas – įtraukti tikslinį lankytoją į dialogą. Tam jūs turite gauti jo kontaktus.

Paprastai, daugelis tinklapių, tiesiog siūlo savo lankytojams užsisakyti naujienlaiškius ar tiesiog kviečia palaikyti kontaktą su jais. Tačiau, įsivaizduokite, jog klientas ir taip nuolatos gauna įvairius naujienlaiškius, reklamas ir pasiūlymus. Todėl norint sudominti klientą, būtina jam suteikti kažką vertingo mainais už jo paliktus kontaktus.

Pavyzdžiui, galima patalpinti registracijos formą, kurioje lankytojas palikęs savo kontaktus, gauna patarimus ar kokią kitą panašią naudą visai nemokamai. Taip jūs ne tik gaunate galimo kliento kontaktą, bet ir kuriate savo kaip profesionalo įvaizdį.

Trečioji pardavimo pakopa – darbas su turimu kontaktu

Jūs jau turite kontekstą asmens, kuris vienaip ar kitaip yra susidomėjęs jūsų paslaugomis. Tad galite siųsti konkretų, argumentais pagrįstą pasiūlymą, sukuriantį klientui poreikį susitikti su jumis ir susipažinti su paslaugomis. Tam taip pat tinka periodiniai naujienlaiškiai, kurie yra efektyvūs, jei tinkamai nukreipia klientą į kitą etapą – susitikimą.

Ketvirtoji pakopa

Remiantis atlikta mano klientų apklausa, atvedus potencialų klientą į paskutinę pakopą,  jūs jau turite 80 % tikimybę, kad jis naudosis jūsų paslaugomis. Viskas šioje pakopoje priklauso nuo jūsų gebėjimo argumentuoti, suprasti kliento poreikius bei valdyti pardavimą iki sandorio sudarymo.

Tad akivaizdu, kad šiame etape jūsų klientas turi aiškų poreikį jūsų paslaugoms, jūs jam atrodote vertingas jau vien dėl įvykusio susitikimo.

Esminės pardavimų proceso planavimo taisyklės

  1. Pardavimus būtina suskirstyti pakopomis, nusistatant aiškius tikslus.
  2. Pasiruošti aiškius argumentus, atvedančius klientus iš vienos pakopos į kitą.
  3. Skirtingiems produktams, pardavimo kanalams, klientų segmentams pakopų išdėstymai gali skirtis, tačiau tikslas yra vienas – atvesti klientą iki sandorio sudarymo.

Tačiau visų svarbiausia nepamiršti, kad jūsų klientai yra pakankamai gerai išprusę, todėl argumentus būtina pasiruošti atsakingai ir profesionaliai.

Daugiau įrašų